Η νέα ποσοτική έρευνα CSR 2012 για την «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την Υπεύθυνη Κατανάλωση», που για 8η χρονιά υλοποιείται από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας παρουσιάστηκε σε Ημερίδα που διοργανώθηκε σήμερα από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας και το Ελληνικό Δίκτυο για την ΕΚΕ.
Στο πλαίσιο της Ημερίδας «CSR 2012 - Ώρα Ευθύνης: Ανάκτηση Εμπιστοσύνης - Επιχειρησιακή Ετοιμότητα» παρουσιάστηκε η διαχρονική έρευνα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, που πραγματοποιείται από το 2003 μέχρι σήμερα, σε συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό GlobeScan, την MRB Hellas και το Πάντειο Πανεπιστήμιο, σκιαγραφώντας ανάγλυφα όχι μόνο τις εξελίξεις στο πεδίο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, αλλά και την ολοένα εντονότερη όσμωση της με την Ελληνική Κοινωνία. Επιπλέον, η φετινή παρουσίαση της έρευνας πλαισιώθηκε από παρέμβαση της προσκεκλημένης ομιλήτριας από την Ισπανία, κυρίας.Cecilia Williams, καθώς και συζήτηση σε δύο πάνελ με συμμετοχή εκπροσώπων επιχειρήσεων και φορέων.
Το σημαντικότερο εύρημα της φετινής έρευνας είναι η ανάγκη για έναρξη διαλόγου μεταξύ των επιχειρήσεων και της κοινωνίας των πολιτών, προκειμένου να αποκατασταθεί η λόγω της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης πληγωμένη εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς τις επιχειρήσεις.
Φέτος καταγράφεται μια πολύ σημαντική αλλαγή στην συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή που υποδηλώνει την απώλεια της αξιοπιστίας των επιχειρήσεων στα μάτια του Έλληνα πολίτη. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγει να επιβραβεύσει τις κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνες επιχειρήσεις ανέρχεται φέτος στο 27,1%, παρουσιάζοντας σημαντική μείωση σε σχέση με την περσινή μέτρηση (-11,9%) κι επιστρέφοντας στα επίπεδα του 2008. Από την άλλη πλευρά, το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγει να τιμωρήσει τις κοινωνικά και περιβαλλοντικά μη υπεύθυνες επιχειρήσεις παραμένει στα υψηλά επίπεδα του 37,6%, με μικρή μόνο τάση υποχώρησης σε σχέση με την περσινή μέτρηση (-5,6%). Καθώς η πολύ κακή συγκυρία για τη χώρα έχει επηρεάσει μειωτικά την επιβράβευση, αλλά όχι τόσο την τιμωρία, οι εταιρείες πρέπει να διατηρήσουν και να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τους αμυντικούς μηχανισμούς προστασίας της εικόνας τους.
Η συγκεκριμένη έρευνα μελετά την διαχρονική συμπεριφορά του καταναλωτή και τον κατηγοριοποιεί σε 2 κατηγορίες -ενεργοί/ μη ενεργοί πολίτες- ανάλογα με την συμπεριφορά του απέναντι στην επιβράβευση ή την τιμωρία των κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνων ή μη επιχειρήσεων. Η φετινή μέτρηση καταγράφει ότι οι ενεργοί πολίτες - δηλαδή όσοι έχουν επιβραβεύσει μια εταιρεία για την συμπεριφορά της ή/και την έχουν τιμωρήσει ή έχουν σκεφτεί να κάνουν ένα από τα δύο - δεν αποτελούν πλέον την πλειοψηφία του υπό διερεύνηση πληθυσμού. Για την ακρίβεια, έχουν περιοριστεί στο 48% των πολιτών, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 11% σε σχέση με το περίπου 60% της προηγούμενης μέτρησης. Το σημαντικότερο όλων όμως είναι ότι παρατηρείται συνεχής αύξηση των «παρορμητικών» καταναλωτών οι οποίοι σήμερα βρίσκονται στο 25% του πληθυσμού. Εκ της φύσεως της συμπεριφοράς τους, οι παραπάνω αποτελούν ναρκοπέδιο με απρόβλεπτες συνέπειες στην εικόνα μιας εταιρείας σε περίπτωση που αυτή μέσα στις ιδιαίτερα φορτισμένες στιγμές που ζούμε δεν επιτύχει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους.
Προκειμένου οι πολίτες να θεωρήσουν τις εταιρείες υπεύθυνες απέναντι στην κοινωνία, εξετάζουν πρωτίστως ζητήματα που άπτονται της παραγωγικής και επιχειρηματικής τους λειτουργίας, όπως τη δημιουργία θέσεων εργασίας και τη στήριξη της οικονομίας, και δευτερευόντως τη στάση τους σχετικά με το σεβασμό και την προστασία του περιβάλλοντος. Σημαντικό επίσης στοιχείο είναι οι αναδυόμενες νέες προκλήσεις (φτώχεια, ανεργία κ.λπ.) που επηρεάζουν σήμερα άμεσα την ελληνική κοινωνία.
Στο πλαίσιο της Ημερίδας «CSR 2012 - Ώρα Ευθύνης: Ανάκτηση Εμπιστοσύνης - Επιχειρησιακή Ετοιμότητα» παρουσιάστηκε η διαχρονική έρευνα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, που πραγματοποιείται από το 2003 μέχρι σήμερα, σε συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό GlobeScan, την MRB Hellas και το Πάντειο Πανεπιστήμιο, σκιαγραφώντας ανάγλυφα όχι μόνο τις εξελίξεις στο πεδίο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, αλλά και την ολοένα εντονότερη όσμωση της με την Ελληνική Κοινωνία. Επιπλέον, η φετινή παρουσίαση της έρευνας πλαισιώθηκε από παρέμβαση της προσκεκλημένης ομιλήτριας από την Ισπανία, κυρίας.Cecilia Williams, καθώς και συζήτηση σε δύο πάνελ με συμμετοχή εκπροσώπων επιχειρήσεων και φορέων.
Το σημαντικότερο εύρημα της φετινής έρευνας είναι η ανάγκη για έναρξη διαλόγου μεταξύ των επιχειρήσεων και της κοινωνίας των πολιτών, προκειμένου να αποκατασταθεί η λόγω της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης πληγωμένη εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς τις επιχειρήσεις.
Φέτος καταγράφεται μια πολύ σημαντική αλλαγή στην συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή που υποδηλώνει την απώλεια της αξιοπιστίας των επιχειρήσεων στα μάτια του Έλληνα πολίτη. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγει να επιβραβεύσει τις κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνες επιχειρήσεις ανέρχεται φέτος στο 27,1%, παρουσιάζοντας σημαντική μείωση σε σχέση με την περσινή μέτρηση (-11,9%) κι επιστρέφοντας στα επίπεδα του 2008. Από την άλλη πλευρά, το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγει να τιμωρήσει τις κοινωνικά και περιβαλλοντικά μη υπεύθυνες επιχειρήσεις παραμένει στα υψηλά επίπεδα του 37,6%, με μικρή μόνο τάση υποχώρησης σε σχέση με την περσινή μέτρηση (-5,6%). Καθώς η πολύ κακή συγκυρία για τη χώρα έχει επηρεάσει μειωτικά την επιβράβευση, αλλά όχι τόσο την τιμωρία, οι εταιρείες πρέπει να διατηρήσουν και να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τους αμυντικούς μηχανισμούς προστασίας της εικόνας τους.
Η συγκεκριμένη έρευνα μελετά την διαχρονική συμπεριφορά του καταναλωτή και τον κατηγοριοποιεί σε 2 κατηγορίες -ενεργοί/ μη ενεργοί πολίτες- ανάλογα με την συμπεριφορά του απέναντι στην επιβράβευση ή την τιμωρία των κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνων ή μη επιχειρήσεων. Η φετινή μέτρηση καταγράφει ότι οι ενεργοί πολίτες - δηλαδή όσοι έχουν επιβραβεύσει μια εταιρεία για την συμπεριφορά της ή/και την έχουν τιμωρήσει ή έχουν σκεφτεί να κάνουν ένα από τα δύο - δεν αποτελούν πλέον την πλειοψηφία του υπό διερεύνηση πληθυσμού. Για την ακρίβεια, έχουν περιοριστεί στο 48% των πολιτών, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 11% σε σχέση με το περίπου 60% της προηγούμενης μέτρησης. Το σημαντικότερο όλων όμως είναι ότι παρατηρείται συνεχής αύξηση των «παρορμητικών» καταναλωτών οι οποίοι σήμερα βρίσκονται στο 25% του πληθυσμού. Εκ της φύσεως της συμπεριφοράς τους, οι παραπάνω αποτελούν ναρκοπέδιο με απρόβλεπτες συνέπειες στην εικόνα μιας εταιρείας σε περίπτωση που αυτή μέσα στις ιδιαίτερα φορτισμένες στιγμές που ζούμε δεν επιτύχει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους.
Προκειμένου οι πολίτες να θεωρήσουν τις εταιρείες υπεύθυνες απέναντι στην κοινωνία, εξετάζουν πρωτίστως ζητήματα που άπτονται της παραγωγικής και επιχειρηματικής τους λειτουργίας, όπως τη δημιουργία θέσεων εργασίας και τη στήριξη της οικονομίας, και δευτερευόντως τη στάση τους σχετικά με το σεβασμό και την προστασία του περιβάλλοντος. Σημαντικό επίσης στοιχείο είναι οι αναδυόμενες νέες προκλήσεις (φτώχεια, ανεργία κ.λπ.) που επηρεάζουν σήμερα άμεσα την ελληνική κοινωνία.
Στοιχεία της έρευνας
Η έρευνα στο ευρύ κοινό, η οποία πραγματοποιείται σε 23 χώρες, διεξήχθη στην Ελλάδα τον Ιανουάριο 2012, σε δείγμα 1000 πολιτών. Διενεργείται από μεγάλους φορείς επικοινωνίας και έρευνας αγοράς σε κάθε χώρα, με την άδεια της καναδικής εταιρείας δημοσκοπήσεων GlobeScan Inc. ειδικής σε θέματα διερεύνησης της ΕΚΕ σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η έρευνα στο ευρύ κοινό, η οποία πραγματοποιείται σε 23 χώρες, διεξήχθη στην Ελλάδα τον Ιανουάριο 2012, σε δείγμα 1000 πολιτών. Διενεργείται από μεγάλους φορείς επικοινωνίας και έρευνας αγοράς σε κάθε χώρα, με την άδεια της καναδικής εταιρείας δημοσκοπήσεων GlobeScan Inc. ειδικής σε θέματα διερεύνησης της ΕΚΕ σε παγκόσμιο επίπεδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου