Από χώρα σε χώρα ο θρύλος του -αλλά και η φυσιογνωμία του- μπορεί να διαφέρουν, όμως η προσφορά του Αϊ Βασίλη παραμένει αναλοίωτη στην ουσία αλλά και στο σημειολογικό νόημά της. Για τα παιδιά των χριστιανών στη Γκάνα στην Αφρική είναι ο Πατέρας των Χριστουγέννων που έρχεται όχι από το Β. Πόλο ή από την Καισάρεια αλλά από τα βάθη της ζούγκλας. Στη Χαβάη -αλλά και στην Καλαμάτα- καταφθάνει πάνω σε μία βάρκα. Στην Αυστραλία κάνει την εμφάνισή του πάνω σε θαλάσσια σκι, με περιβολή ένα κόκκινο ολόσωμο μαγιό. Στην Βραζιλία ονομάζεται Βόντο Ιντο ο προπάππος δηλαδή των Ινδιάνων. Στην Κίνα τον φωνάζουν Ντουν Τσε Λάο Ρεν που σημαίνει ο Γέρος των Χριστουγέννων. Για τα παιδιά στην Πολωνία τα δώρα έρχονται από τα αστέρια, στην Ουγγαρία τα φέρνουν άγγελοι, ενώ στην Γαλλία τα κουβαλά στην πόρτα ο Περ Νοέλ (Πατέρας των Χριστουγέννων) ή ακόμη και το Θείο Βρέφος. Στη Συρία τα κουβαλά στην καμπούρα της η πιο νεαρή καμήλα που γεννήθηκε την 6η Ιανουαρίου, ανήμερα της γιορτής των Μάγων, οι οποίοι πρωταγωνιστούν στη διανομή των δώρων στις περισσότερες ισπανόφωνες χώρες από την Ισπανία και το Μεξικό μέχρι το Π. Ρίκο, την Αργεντινή, τη Βραζιλία και τις Φιλιππίνες. Στην Ιταλία το δύσκολο έργο έχει αναλάβει η μάγισσα Μπεφάνα η οποία είχε αρνηθεί να μεταβεί μαζί με τους 3 μάγους γιατί δεν είχε τελειώσει το σκούπισμα. Έκτοτε περιφέρεται από σπίτι σε σπίτι με το σκουπόξυλο στο χέρι ψάχνοντας το Θείο Βρέφος και απ όπου περνά αφήνει και ένα δώρο. Την ίδια περιπλανώμενη γερόντισσα συναντάμε στη Ρωσία. Ονομάζεται Μπαμπούσκα, έδωσε λάθος κατεύθυνση στους Μάγους και από τότε περιφέρεται στα σπίτια και περιεργάζεται τα παιδικά πρόσωπα. Όσα ήταν καλά θα πάρουν δώρο. Τα υπόλοιπα μπορούν να ελπίζουν μόνο στη μεγαλοψυχία του γηραιού κυρίου με την λευκή γενειάδα και την κόκκινη στολή που ονομάζεται "Παππούς του Χιονιά". Στις αμέσως επόμενες γενιές ίσως τα παιδιά είναι αρκετά έξυπνα απ΄λο μικρή ηλικία ώστε να απομυθοποιήσουν τον Άγ. Βασίλη, ή οι γονείς τους "ορθώς πληροφορημένοι" για τον "εμπορικό άγιο που εισήγαγε η Coca Cola". Δεν αντιλέγω αλλά ίσως η αλήθεια να είναι αντικειμενικη, ίσως όμως, παράλληλα, η ζήτηση της να μην είναι εξίσου ευγενής, επιθυμητή ή χρήσιμη.
Αθήνα
Αρχαιοανθρωπολογία
Αρχαιολογία
Αρχιτεκτονική
Ασκληπιείο
Βία
Βιβλίο
Γαστρονομία
Δικαιώματα
Δράσεις
Εικαστικά
Επιστήμη
Εσωτερισμός
Ευχή
Θέατρο
Θεσσαλονίκη
Ιστορία
Κινηματογράφος
Κοινωνία
Κόσμος
Κριτική
Λόγος
Μουσική
Οικογένεια
Οικονομία
Παιδεία
Πατρίδα
Περιβάλλον
Πολιτική
Πρόσφυγες
Προσωπικότητες
Τεχνολογία
Τόποι
Φιλοσοφία
Φύλο
Φωτογραφία
Χορός
Χρόνος
Ψυχολογία
blogging
DESIGN
ENGLISH
MEDIA
VIDEO
Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2019
Ο Άη Βασίλης που χάνουμε, τα παραμύθια που σκοτώνουμε
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου